Carnaval Pantalonada

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Lo Carnaval Biarnés existe depuis plus de 35 ans. Il se fait tous les ans à Pau et ses festivités s’étalent sur plusieurs jours. Carnaval est une fête populaire qui fait sens dans le monde entier mais qui se décline dans chaque endroit avec ses singularités. C’est le cas du Carnaval pyrénéen avec son panthéon, sa liturgie, ses lieux.

Son panthéon se compose du Roi Sent Pançard, de sa femme Carronha, Quaresma, les ours, les gendarmes, etc.

Sa liturgie et ses lieux avec la chasse à l’ours dans le centre historique, la Sèga (entrée de Carnaval dans la ville), la remise des clefs sur la Place royale, le procès devant le Tribunal et la crémation. Cette identité forte est un trésor commun mais c’est surtout un point de départ : pour que vive cette identité, il faut la confronter aux autres cultures et champs artistiques.

La culture béarnaise ne doit pas être gardée dans le formol, elle est un creuset culturel et un espace dynamique au service du vivre-ensemble.

#FR


Lo Carnaval Biarnés qu’existeish despuish 35 ans. Que’s debana cada an a Pau (64) e las soas festivitats que s’estiran un sarròt de dias. Carnaval qu’ei ua hèsta populara qui hè sens capvath lo monde sancèr, mes qui’s desteca en cada endret dab las soas singularitats. Qu’ei lo cas deu Carnaval pirenenc dab lo son panteon, la soa liturgia, los sons lòcs.

Lo son panteon que’s compausa deu Rei Sent Pançard, la soa hemna Carronha, Quaresma, los ors, los gendarmas, etc.

La soa liturgia e los sons lòcs, dab la caça de l’ors en lo còr de vila, la Sèga (entrada de Carnaval en la vila), remesa de las claus de la vila a la Plaça Reiau, lo procès davant lo Tribunau e la cremacion. Aquera hòrta identitat qu’ei un tesaur comun, mes qu’ei mei que mei un punt de partir : tà que visca aquera identitat, que cau que s’acare a las autas culturas e camps artistics.

La cultura bearnesa ne la cau pas botar en lo formòu, qu’ei lo crusòu culturau e un espaci dinamic au servici deu víver-amassas.

#ÒC